Header
Var en person som tidigare kommenterade att hon ville att jag skulle skriva om mig själv och snäll som jag är så tänkte jag göra det nu. Därför kommer här 10 fakta om mig.


•• Jag är rättså kort, ca 160cm lång
•• Jag har en pojkvän (numera sambo) som jag varit tillsammans med i 4 år
•• Jag har varit en duktig simmare en gång i tiden
•• Jag är en riktigt gottegris! Älskar mat, kakor och godis men jag är samtidigt väldigt kräsen
•• Jag har under största tiden av min uppväxt lidit av tvångshandlingar och tvångstankar
•• Jag har jätte bra kontakt med min släkt, farföräldrar och kusiner
•• Jag har alltid haft lätt i skolan
•• Jag började arbeta med äldre när jag var 17 år gammal (älskar det fortfarande)
•• Jag gillar att undervisa men tycker det är jätte jobbigt att stå framme och prata inför en grupp av människor
•• Jag har ett flertal gånger utfört palliativ vård och varit med vid flera dödfall 


4 kommentarer

Sara

30 Jan 2014 19:27

Hejsan ! Jag har några frågor: får man fråga hur gammal du är ? Gjorde du högskoleprovet, om ja hur var det och vad fick du ? Om nej, varför ? Ha det bra! Uppdatera mer o mer, älskar din blogg ! 😄

Svar: Hej!! 😄 Åh tack så jätte mycket! Vad glad din kommentar gör mig. Jag är 19 år gammal, snart 20! Och nej jag gjorde faktiskt aldrig högskoleprovet. Dels för att jag var rätt säker på att mina betyg skulle räcka men också för att jag förstod att man skulle behöva göra HP flera gånger för att man skulle få bra resultat och om jag inte är helt fel ute så är det några hundra för varje tillfälle man skriver det. Annars så tror jag att HP är som ett stort nationellt prov på tid. Har för mig att det är svenska, engelska och samhällsfrågor typ(?!) men jag är inte säker!!

Funderar du på att skriva det? 😄
Ha det toppen!! 😘💕
blivandessk.blogg.se

Julia- Om vägen till att bli sjuksköterska

30 Jan 2014 20:32

Vad roligt att läsa lite om dig! :)

Svar: Va bra! Det kommer nog mer i framtiden :)
blivandessk.blogg.se

Carolina

01 Feb 2014 11:10

Lite lustigt att ange som fakta att man varit med vid ett flertal dödsfall... Kanske bara jag som reagerar. Läser sista terminen själv på SSK-programmet.

Svar: Hej! Varför tycker du det? :)Åh va roligt!! Vart går du? :)
blivandessk.blogg.se

Petra

02 Feb 2014 21:14

Håller med kommentaren ovan... mycket märkligt att lista detta som ett fakta om dig själv. Och palliativ vård är inte bara omvårdnaden kring en döende människa i stunden... palliativ vård är ALL vård som inte är kurativ... alltså blir det ännu märkligare att lista som ett fakta att "jag har vid flera tillfällen utfört palliativ vård..."

Glöm inte att du aldrig ÄR ditt jobb! Ditt jobb är vad du gör inte vem du är!

Svar: Hej! Tack för kommentaren :)
När jag skrev fakta om mig själv menade jag inte ren fakta om mig utan jag tänkte även ha med saker jag varit med om eller gjort osv. Jag menar inte att jag är mitt jobb.
Jag vet om att palliativ är övergången från kurativ och den sker i regel vid livets slutskede så jag förstår inte vad du ville komma fram till med det faktiskt?
Hur som helst, så har palliativ vård alltid varit något som intresserat mig och jag antar att det var därför det dök upp i mitt huvud och så länge ingen tar illa upp så kommer det att stå kvar. Sen kan ni får tycka att det är konstigt, vi tycker alla olika och så är det.
Ha det bra!! Kram :)
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej