Header
Torsdag morgon och det betyder heldag i skolan. Vi börjar med en föreläsning om läkemedelsberäkning och sen efter lunch så ska vi till sjukhuset för rundvandring. Ska bli spännande, jag har inte varit på Halmstad sjukhus så mycket tidigare så en rundvandring skulle göra mig gott :)

Om exakt en vecka är det ny tentan. Det är den sista tentan som ligger i en kurs vilket är skönt. Vi har ju däremot en läkemedelsberäkningstenta med fast utanför våra kurser. Nästa kurs är ju kommunikation och i den har vi ingen tenta så det är skönt. Kursen varar i 5 veckor sen är det praktik. 

Som ni kommer ihåg hade vi i förra kursen en lärare som inte var den bästa. Hon som undervisade i pedagogik men som själv inte var en så bra pedagog. Det visade sig att nästan 20% av klassen fick U på förra tentan vilket innebär att 1/5 del blev underkända. Jag tyckte det var rätt mycket. Jag själv blev godkänd men jag hade bara 3 poäng över gränsen. Så det var alltså på håret att jag också klarade det. 

Kommentera

Publiceras ej