Header
Idag var vi iväg till varberg och tittade på slutseminarier för en del studenter. Det var faktiskt skönt att titta på några idag eftersom att vi har våra imorgon och det är alltid bra att få inspiration. Vi börjar för övrigt bli nervösa inför våra seminarier. Mest nervösa är vi nog över vår opponering imorgon em. Vid det tillfället har vi mest ansvar både för tidsdispositionen och för miljön. När vi responderar ligger ju ansvaret hos opponenterna och vi ska ju egentligen bara förklara hur vi har gjort och hur vi har tänkt. Det är dessutom ok att inte ha bra svar på allt eftersom att vi omöjligt kan ha tänkt på allt. Vi är ju inte färdiga än eftersom att vi fortfarande har våra slutgiltiga ändringar kvar, alltså finns det mer att jobba på. De seminarier vi var på idag var lugna trots att vissa frågor var tuffare än andra och studenterna hade inte alltid väl genomtänkta svar men blev godkända ändå. Jag tror med andra ord att vi borde klara oss bra. Som vår handledare sa "det är ni som är experterna på ert arbete" och det är ju så sant. Jag tror vi kan motivera det mesta och det vi inte kan motivera kan vi diskutera och vi är inte främmande för att erkänna våra misstag och tänka om. 

Opponeringen vi har på em är planerad, vi har 40 frågor att ställa så frågorna borde inte ta slut direkt. Vi har skrivit våran disposition och handlat lite gott till respondenter och auditorium. Det är en liten hat/kärleks-känsla inför imorgon. Det ska både bli kul men nervöst och jag tror vi kommer vara rättså lättade imorgonkväll.

2 kommentarer

Jessica

10 Dec 2015 10:51

Hej!!

Har följt din blogg ett tag nu och tycker den är toppen. Jag har själv precis fått reda på att jag kommit in på Sjuksköterskeprogrammet till VT2016 och en hel del inspiration har jag hittat här inne :) Tack för det!

Ville bara flika in ett hej och meddela att MIN resa mot sjuksköterskeyrket börjar i januari om du eller andra känner för att hänga på :)

Tack för en trevlig, läsvärd, lärorik och inspirerande blogg!

All lycka till dig!
Hälsningar
Jessica

Svar: Nämen hej! Vad roligt att du kommit in, grattis! Du har blivit antagen till världens bästa program :D
Och det är givetvis jättekul att du gillar min blogg och tagit ispiration från mig!

Vad spännande med din blogg, kommer defenetivt gå in och kika :D
blivandessk.blogg.se

blivandeanessk.blogg.se

10 Dec 2015 17:11

Hoppas det gick bra idag. Fick förhinder så kunde inte medverka. :(

Svar: Tråkigt! :(
Jadå det gick jätte bra! :D
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej