Header
Hejsan svejsan! Nu är halva praktiken gjord. Så himla tråkigt egentligen, skulle vilja göra 10 veckor till. Nu äntligen börjar det hända lite mer på praktiken. Det har varit ganska lungt de senaste veckorna men nu har vi nästan alltid full avd plus att jag får ta hand om fler patienter själv. 

Detta passet ikväll är det sista för denna veckan. Ska bli skönt med helg för det känns som om att jag håller på att bli sjuk och jag vill inte förlora timmar genom att vara hemma. 

Jag är ledsen för att uppdateringen är så dålig men det är så svårt att uppdatera när man är ute på praktik. Det är ju trotsallt liknande dagar när man är ute och jag vill inte specifisera mig i olika fall för att inte röja sekretessen. 

Något jag kan berätta om är att jag stött på tracheostomier och personer som är laryngektomerade. Det känns som en bra erfarenhet att ha sett och fått hålla på med detta eftersom att detta inte nödvändigtvis är något alla studenter får hålla på med. 

3 kommentarer

Frida, ssk-student på Gotland

21 Feb 2015 14:32

Det låter som att det är en spännande praktik du får vara på! Jag ser fram emot min sjukhuspraktik i t3! :D

UskaH

22 Feb 2015 00:45

Hej!
Vet du vad som händer om man underkänns på NKSE praktiska eller teoretiska?
Kan man göra om de flera gånger? Tänk om man underkänns två gånger på exempelvis det praktiska. Är det helt kört sen, eller får man göra om tills man klarar?

Svar: Jag vet faktiskt inte om man får lov att göra om hur många gånger som helst. Men jag antar att du har åtminstonde några gånger på dig men att du kanske får göra det någon termin senare.
blivandessk.blogg.se

johanna

23 Feb 2015 23:14

Härligt att du trivs på din praktik och känner att du utvecklas och utbildas :-)
Försök att inte tänka/stressa över att du inte uppdaterar så mycket i bloggen just nu...vi som läser din blogg är nog alla glada för att du har en bra praktik och önskar dig en lugn stund mellan praktikdagarna;-)

Kram från Johann

Svar: Åh va snäll kommentar! Jag hoppas alla tänker som du! :D nu är det bara några veckor kvar sen efter ska jag börja uppdatera som vanligt igen :D
Ha det bra, Kram!!
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej