Header
Alltså är det bara jag som älskar nya veckor? :D det är ju helt fantastiskt vilka möjligheter det ger. 

Idag praktiserar jag kväll. Det är skönt efter helg eftersom att man har gott om tid på sig att läsa på sina patienter. Dessutom är tempot lite lugnare, man har mer tid att prata med sina patienter och man kommer automatiskt mer förberedd på morgondagen när man jobbat en kväll. 

Imorgon har vi ett reflektionsseminarium på fm. Det suger faktiskt. Gillar inte att gå ifrån praktiken och sen komma tillbaka. Vill man ha något slags ansvar och helhetstänk så förstör det så mycket att man är borta ett par timmar. Speciellt på förmiddagen när som mest händer. Jaja sånt får man ta som student.

Jag går bara till torsdag denna veckan igen och det är faktiskt jätte lyxigt att ha långhelger, speciellt denna då det är alla hjärtansdag. Jag och min sambo och ett annat kompispar ska gå ut på stan och käka gott. Ska bli jätte trevligt.

Nästa vecka kommer jag att byta handledare och det är både jätte tråkigt och spännande. Gillar verkligen min nuvarande handledare men samtidigt så kan det vara bra att få se en sjuksköterska till och se hur hon jobbar. Det ger lite variation och bredd så det är väl mest positivt. Min nuvarande handledare går ner på mottagning så jag ska passa på att följa med henne ner någon dag för att se hur de jobbar där. Jag ska också passa på att boka in lite fältstudiedagar när jag fått mitt nya schema. Med tanke på att den avdelning jag är på är ofta mycket samma på så kan det vara kul att komma ut på lite strödagar och få se lite blandade saker. 

2 kommentarer

Emma

11 Feb 2015 23:45

Vad skönt att du trivs och att allt blev bättre än vad du trodde :D Wiiieeee

Orolig student

14 Feb 2015 18:33

Hej! Jag följer din blogg och tycker om att läsa, denna vårtermin börjar jag på ssk utb. Första vecka gick så fort som man har ingen aning vad skall man börja läsa. Och nu tycker jag att det blir lite förmycket och jag är rädd att jag hinner ploggar till tenta, eftersom jag förstår inte svenska språket till 100% men men jag är bara positiv och gör så god jag kan. Jag tycker att jag ska bara envis i skolan. Tack för att jag får läsa din blogg.... Har det bra och lycka till på praktiken,

Svar: Hej! Vad kul att du hittat hit och att du också ska plugga. Jag tror allt kommer att gå bra för dig och att du kommer lära dig det du behöver vad det hjäller språket. Var envis och plugga mycket så ska du se att allt blir bra tillslut :D
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej