Header
God kväll kära läsare! Känner att jag måste komma in och uppdatera er lite med tanke på att bloggen varit ganska dåligt uppdaterad på senaste. Ni är ju ändå en ganska stor skara som varje dag klickar in här trots min frånvaro. Ibland blir jag sååå nyfiken över vilka ni är, var ni bor och vad ni gör om dagarna. Ni vet ju mycket om mig men jag så lite om er. Ni verkar dock vara en ganska blyg publik eftersom att ni sällan presenterar er trots mina önskemål. Men men nu ska jag inte tjata om det ;)

Så vad har hänt? Jag skrev ju sist att vi skulle till skrivpunkten i tisdags men tyvärr blev det inte av. Hon som håller i det fick förhinder så vi ska boka in en ny tid inom kort. Däremot var det handledning och manusseminarium idag. Allt gick bra. Om jag ska börja med handledningen så gick den som vanligt bra. Vi fick kritik på det vi gjort, diskuterade vissa delar fram och tillbaka. Vi fick hjälp med hur vi ska ta oss vidare in i resultatdelen. Det är fortfarande ganska oklart men vi får slå våra kloka huvuden ihop imorgon och se om vi kan nå nått slags konsensus. 

Manusseminariet gick också bra. Vi fick kanske inte ut så mycket av det men en del kunde de andra anmärka på som vi tar till oss och ändrar på. Jag blev lite irriterad på en av våra lärare (ej handledare). Hon kritiserar mycket av det vi gjort men kan inte ge något konstruktiv och ställer dumma frågor som för oss är självklara. Allt kan inte vara en dans på rosor men det känns konstigt att hon klagar så mycket på oss när vår handledare tycker att vi faktiskt är duktiga på att skriva osv.

Imorgon påbörjar vi resultatdelen. Känns jobbigt, roligt, påfrestande, spännande och omtumlande på samma gång. Innan vi börjar på resultatet ska vi såklart rätta till det vår handledare gav oss feedback på idag med. Känns som att vägen är spikrak frammåt nu. Hejja oss!!

2 kommentarer

Anonym

04 Nov 2015 21:17

Skriver ni er C-uppsats under termin 5? Jag läser också SSK-progr, termin 5 i Jönköping men vi skriver vår under termin 6.

Svar: Hej! Japp det gör vi :) Det brukar variera lite från skola till skola :)
blivandessk.blogg.se

Elli

05 Nov 2015 19:27

Då kan jag presentera mig lite!:) jag har läst din blogg till och från ett litet tag nu.
Jag började på ssk-programmet nu i höstas så jag går ju termin 1. Har precis haft första tentan och hemtenta och trivs verkligen! Även om man känner sig osäker på vissa saker ;)
Jag tycker det är så intressant att läsa om dig som nu snart är färdig! Man får lite pepp :) så uppdatera mycket! Hihi!
Kram elli

Svar: Åh vad kul att du presenterar dig! :D
Och så roligt att du blir peppad av att läsa min blogg det gör mig ännu mer inspirerad till att blogga ordentligt hihi ;)

Vad spännande med första terminen, det är nu du kommer att lära dig som mest men också vara som mest förvirrad haha! Var bara lugn, allt löser sig (för det gör det faktiskt) och allt kommer att falla på sin plats! Och lycka till med dina tentor, det fixar du säkert :D
Många kramar!!
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej