Header
Då var helgen över. Veckan som gått har bjudit på mycket psykiatri men även två reflektionsseminarier. Jag fick under veckan bli allt mer självständig på avdelningen vilket har varit skönt. Jag har fått planera och leda och gjort allmänna sjuksköterskeuppgifter. Jag trivs bra, trots dötiden. Det är lättare att fördriva den dötiden när man kommit in i det och oftast är det kul att bara ge sig ut på avdelningen och sätta sig ner och prata med patienterna. 

Helgen har varit super, har hunnit med att städa hela huset, rensa bort massor av saker, tvättat, diskat och träffat människor jag tycker om. Dessutom har jag hunnit att plugga inför NKSE. Så nu känner jag mig glad, peppad och utvilad inför nästa vecka. 

Veckan som kommer bjuder på två och en halv dags praktik. Imorgon är det dessutom slutbedömning. På torsdag är jag ledig och på fredag är det dags för examination. Uppgiften skrevs färdigt förra veckan och idag fixade jag även referenserna. Så nu gäller det bara att hoppas på att hon gillar det jag skrivit. Examinatorn är tydligen väldigt petig så jag blir inte förvånad om jag kommer behöva komplettera.

Jag har även fixat med kontrakten inför jobbet i veckan. Med tanke på de nya reglerna från socialstyrelsen har vi bestämt att jag kommer att skriva ett usk-avtal under inskolningen och sedan ett ssk-avtal efter inskolningen. Båda avtalen för samma lön och villkor. 

Nästa praktikperiod är på vårdcentral och jag ser verkligen fram emot det. Tror det kommer bli riktigt kul. Jag kommer dock sakna psykiatrin. Alla som jobbar där är sååå gulliga och jag trivs verkligen i arbetsgruppen. Jag fick höra av en sjuksköterska att hon ofta undrade hur vissa T6 studenter skulle klara sig efter examen då hon ansåg att många var väldigt osäkra. Men hon sa att hon tyckte att jag verkade vara färdig redan och att hon gärna hade jobbat med mig. Sådant värmer så otroligt mycket och är något jag verkligen tar åt mig av. 

Nu ska jag fortsätta kolla serier tillsammans med katterna i sängen. Hoppas ni haft en bra helg, vi hörs nästa vecka!

Kommentera

Publiceras ej