Header
Alltså vilken jävla pissdag! Fy villen tråkig dag, rent ut sagt. Har precis kommit hem från varberg nu. Har kört 27mil idag(!!!). Under introduktionen får vi veta vilka uppgifter vi ska göra under dessa 5 veckor och allt ska göras i grupp. Fine, det köper jag men tror ni att examinatorn har lagt grupperna så att vi från Halmstad kan arbeta ihop? Nej, såklart inte och hon vägrade ändra på sig. Det innebär att jag ska arbeta ihop med någon från varberg, vilket i sig inte är några problem om det inte varit för pendlingen. Inte nog med att vi pendlar dit för föreläsningar och seminarier utan kommer då behöva pendla extra för att skriva arbeten och liknande. Istället för att vi från Halmstad skulle kunna göra det ihop. Blir så jävla frustrerad och totalt omotiverad. Hur tänker hon ens? Den andra kursen som går i varberg är indelad i Halmstad/Varberg grupper, med andra ord genomtänkt och planerat. Jag skrev ett argt mail till vår studierektor och ifrågasatte hur de tänkte här. Jag tycker det är så dåligt gjort. Nog fasen vill man väl underlätta för studenterna när det gäller det rent praktiska liksom? Jaja, vi får väl se om vi får svar. En uppgift med en annan lärare än examinatorn kunde vi ändra på iaf men det stora arbetet som examinatorn håller i är fortfarande olöst. 

Inte nog med det hade vi världens mest lönlösa och osammanhängade föreläsning på eftermiddagen som inte alls handlade om palliativ vård utan om en massa gamla filosofer. Läraren var dessutom inte särskilt pedagogisk. 

Usch, nu har jag verkligen kräkt av mig och spridit min negativa energi. Tyvärr får ni som läsare helt enkelt ta det, haha. Allt är inte guld och gröna skogar.. Jag hoppas detta löser sig av sig självt dock annars får man väl bita i det sura äpplet och kämpa på dessa sista veckor med examen i målsiktet.

1 kommentarer

Mercedés

10 May 2016 23:53

Så jäkla dåligt! De var lika för mig när jag läste till syrra i Västerås men bodde i Sthlm varpå de var fler från Sthlm. Men nej då vi fick inte vara i grupp utan då skulle vi sitta och åka till Västerås varje dag för grupparbete när vissa i gruppen bara ville ses halvdagar. Man ba jo tack men tjena jag har gått upp 04:00 för att hinna hit till 08:00 kan vi ta en heldag nu?

Svar: Jaa så jäkla tråkigt och omotiverande :(
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej