Header
Som rubriken antyder så är det vetenskapliga artiklar som förgyller våra dagar just nu. I torsdags och fredags gick tiden åt att läsa och granska artiklar. Sammanlagt har vi gjort 8 av 11 just nu. Inte nog med att man ska läsa och granska dem så ska man skriva en artikelöversikt, vilket vi också har gjort. Det tar lite tid men vi har haft ett bra flyt och fått en hel del gjort. Vi har inte bara hållt på med artiklar utan även arbetat lite mer med våra inledning och bakgrund. Jag har skrivit färdigt teorianknytningen och min skrivarkompis har letat statistik. Dessutom har vi skrivit ner en del till metoddelen men bara i punktform för att vi ska komma ihåg hur vi har gjort allt och i vilken ordning. Det är ju superviktigt att metoddelen är korrekt och punktlig över hur vi har gjort så att läsaren kan förstå exakt hur det gått till.

Över lag tycker jag att det känns som om att vi har ett bra flyt. Vi samarbetar bra och vi har lätt för att komma igång och jobba effektivt. Vi trivs i varandras sällskap och för det mesta så tycker vi lika och jobbar mot samma mål. Jag tycker faktiskt att det är skitroligt än så länge och jag ser fram emot måndagarna mer under helgen eftersom att jag är så ivrig för att få jobba med uppsatsen. Vi kommer vara sjukt stolta när vi är färdiga med den, det är en sak som är säker! 

Nu i helgen ska vi läsa de sista artiklarna så vi kan dra igång med skrivandet direkt på måndag, längtar redan haha!
Ha en bra helg nu så hörs vi nästa vecka, Kram!

1 kommentarer

J

20 Oct 2015 16:18

Hej! Jag undrar hur ni kom fram till vilket ämne ni skriver om på examensarbetet? Fick ni fritt välja vilket ämne ni ville (inom sjuksköterskeområdet såklart) eller hade skolan förslag på ämnen som man kunde välja ifrån?

Svar: Hej hej!
Ja man får välja vilket ämne man vill bara det handlar och utgår från omvårdnad. Jag kommer faktiskt inte ihåg hur vi valde ämnet men det dök väl helt enkelt upp i huvudet bara. Dessutom så måste man börja med att pilotsöka, alltså göra en sökning för att se vad det finns för forskning. På så vi kan man hitta ämnen man ser att det finns forskning om och på den vägen är det. Skolan eller rättare sagt handledaren kan nog hjälpa till med ämnesvalet men det fanns inga alternativ att välja mellan så här från början :)
kram!
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej