Header
Jag har ju som sagt tackat ja till ett jobb jag blev erbjuden i veckan. Det kommer att bli början på ett nytt kapitel i mitt liv och det är med skräckblandadförtjusning som jag ser på framtiden. Det är givetvis mest glädje men med en gnutta prestationsångest såklart. Så vad har jag tackat ja till? Jag har ju varit runt på en del ställen. På ett ställe fick jag möjlighet till vikariat över sommar och höst för 26K i månadslön. På ett annat fick jag sommarvikariat med timanställning till hösten för 25K. Och det som jag slutligen tackade ja till var en tillsvidareanställning i en kommun för 27K. Inte nog med att de erbjöd högst lön utan de erbjöd även en fast tjänst vilket jag ALDRIG ens trodde fanns med på kartan. Det känns ganska sjukt faktiskt men också väldigt tryggt. Jag har ju varit timanställd i flera år och pluggat i hela mitt liv så att få en fast tjänst kändes väldigt skönt. 

Jag fick välja procentgrad och valde givetvis 100%. Jag kommer endast jobba dagtid mån-fre men också var 8de helg. Känns oerhört lyxigt. Jag börjar förvisso direkt efter examen med det innebar också att jag får 3 veckors inskolning. Om jag nu kan bli ännu mer peppad inför examen så blev jag det nu! Det känns helt rätt.

4 kommentarer

blivandeanessk.blogg.se

16 Jan 2016 19:59

Härligt att höra. :) Är det ett boende då eller?

Svar: Det kan vara boende eller hemsjukvård. Det är inte klart än och kan säkert vara båda delar under sommaren :)
blivandessk.blogg.se

Emilia

17 Jan 2016 02:47

Ett stort grattis! Vad kul & höra! En bra lön, bra tider, SUPERBRA helger och inte minst en fast anställning! Hoppas du kommer trivas, kör hårt sista terminen nu !

Svar: Åh tusen tack Emilia!! Jag är supernöjd. :D
blivandessk.blogg.se

A.H

17 Jan 2016 12:06

Hej! :)
Jag ska också börja T6 nu i januari. Har innan bara tänkt på att jobba inom sjukhus men efter att ha följt din blogg samt haft VFU inom hemsjukvård/äldreboende så har jag blivit sugen på att söka en tjänst inom äldreomsorgen till sommaren. Jag är en väldigt självständigt person men tycker dock att det är läskigt att ta beslut själv som nyexad. Hur känner du inför det?

Jag är även bara 22år gammal och när jag hade VFU så var de flesta sköterskorna 30+, tror du att någon ålder spelar roll?

Svar: Hej! Vad roligt att du också börjar sista terminen!! :) jag ska svara på din kommentar i ett separat inlägg så håll utkik :)
blivandessk.blogg.se

Emma

11 Feb 2016 21:51

Vad roligt med jobbet, grattis! :)
Är lite intresserad hur du gått till väga när du sökt de olika jobben? Har du bara kontaktat olika arbetsplatser eller hur har du gjort? :)
Lite tips inför t6 som börjar till hösten :)

Svar: Tusen tack!
Ja jag har bara kontaktat dem som jag varit intresserad av. Det var inte svårare än så, jag var ganska tidigt ute men det har inte varit några problem och alla är välkommande :)
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej