Header
Då var det dags för sista inskolningsdagen imorgon! Nästa vecka flyger jag solo. Det har jag ioförsig redan gjort några dagar under dessa veckor så jag vet vad jag har att vänta mig. Jag tycker att det gått förvånansvärt bra. Ibland hamnar man i svårare situationer men för det mesta är det lugnt och skulle jag vara osäker på något så har jag alltid någon att fråga. Det känns väldigt bra, stöd är det främsta man behöver som nyfärdig. Förövrigt så känns det som att jag är i full gång med att växa i min roll. Jag lär mig nya saker hela tiden och jag trivs. Det jag fortfarande känner mig osäker över är att jobba kväll eller helg. Då är man i princip ensam hela tiden, såklart finns det kollegor ett telefonsamtal bort men ändå, man är betydligt mer ensam. Jag har inga helger eller kvällar under sommaren vilket jag tycker känns skönt. Då hinner jag landa lite mer i arbetet innan det är dags att ta tag i den biten också. 

Jag har såklart en fördel i att ha praktiserat där. Jag känner personalen, jag kan rutinerna och jag kan dokumentationssystemet. Jag har mycket gratis. Och det är kanske inte så dåligt trots allt att ta jobb på en praktikplats. För att behöva ta in det nya yrket och alla nya rutiner och journalsystem hade blivit betydligt mycket mer jobbigt. 

Jag trivs väldigt bra med jobbet. Jag kan verkligen inte tänka mig att byta till sjukhus nu. Kommunen är min rätta plats, det känner jag redan. Jag har inte så mycket mer att säga i nuläget. Det kommer kanske mer längre fram. Annars kommer ju bloggen såklart ligga nere lite i sommar. Jag kommer uppdatera när det händer något men just nu känns det inte som att det händer så mycket. Så som sagt, nu kommer det ligga lite lågt här men jag kommer inte försvinna helt. Skicka gärna frågor och funderingar om ni har några så svarar jag gärna på dem!

4 kommentarer

Johanna

24 Jun 2016 23:10

Ha en trevlig sommar!

Kram johanna

Emely

25 Jun 2016 21:51

Kolla in min sjuksköterskastudent blogg 😁

Anonym

26 Jun 2016 21:59

Hade varit intressant att få läsa hur en dag kan se ut för dig i ditt nya arbete?

Anonym

03 Aug 2016 16:46

hur går det!? :D

Kommentera

Publiceras ej