Header
Då har första veckan av närsjukvården gått. Idag fick jag även veta att jag blev godkänd på min rapport i psykiatrin. 

Under första veckan har jag fått göra en hel del. Jag har lagt om mängder med sår, tagit mängder med blodtryck och även hunnit med några blodprover, intramuskulära injektioner och öronspolningar. Jag har även varit med vid en spriometri och ett 24h blodtryck. Jag tycker att det går bra och jag trivs väldigt bra. Jag gillar sättet att arbeta på! Nästa vecka ska jag gå på labb nån dag, BVC nån dag och med diabetessköterskan en dag. Så jag har mycket att se fram emot. Närsjukvården är speciell, allt kan komma in men för det mesta är det inte så avancerat. Jag tror att närsjukvården hade blivit lite tråkig till en början men kan absolut vara ett alternativ när man blivit lite gammal och trött haha ;) 

1 kommentarer

blivandeanessk.blogg.se

12 Mar 2016 09:40

Ingen stopp på din framfart inte, fan snart är du ju klar med utbildningen. :D

Är nog bra att få arbeta praktiskt med sår kan jag tänka mig eftersom det verkar ett åsidosatt moment i ssk-utbildningen.

Svar: Haha ja, det känns helt overkligt att veta det! :D

Och ja det är superbra att få se och träna på olika sår. Har både sett skärskador, bensår, op-sår och brännskador. Det är verkligen ett moment som övas på alldeles för lite på i skolan. En föreläsning och ett ktc-tillfälle är alldeles för lite! :( känner mig fortfarande osäker liksom..
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej