Header
Då var psykiatrin färdig. I fredags hade vi examinationsseminarium i den delen. Vi fick alla presentera våra uppgifter och sedan kritiskt reflektera och diskutera kring våra upplevelser. Och gud vad tråkigt det var. Det var nog det segaste jag varit med om. Vi var typ 10 st som skulle diskutera om typ samma sak. Jag satt och lyssna i över 2 timmar innan det var min tur och det blev bara för drygt. Det där seminariet kunde man gott göra om i framtiden på nått vis för det var verkligen tråkigt. 

Imorgon påbörjar jag min praktik på vårdcentral vilket jag ser fram emot. Det ska verkligen bli kul. Jag hoppas jag får se och göra mycket som man kanske inte gjort så mycket innan som såromläggningar, suturtagning och intramuskulära injektioner. Jag kommer att gå mån-fre 8-17 och så är min handledare ledig på tisdagar. Kanske jag lägger in något på tisdagar ändå som att vara på labb, va med på BVC eller gå med astma/KOL sköterskan. Ja vi får se helt enkelt..

2 kommentarer

sskbecca

07 Mar 2016 01:15

Lycka till på nya praktiken :)

Svar: Tack :D
blivandessk.blogg.se

blivandeanessk.blogg.se

08 Mar 2016 17:02

Det sägs att man blir ganska bra på att ta manuellt blodtryck när man är på vårdcentralen. =)

Svar: Hehe aa det kan nog stämma ;)
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej