Header

Sådär. Då var högsommaren över och vi är nu inne på sensommaren. Sommaren har gått väldigt bra utifrån mina förutsättningar. Jag är överlag nöjd med min insats. Jag har stött på bekymmer och jag har hanterat flera bra och andra mindre bra, såklart. Jag har en lång väg att gå men jag har samtidigt kommit en bra bit på vägen.

Sedan sist har det väl inte hänt jätte mycket. Den ordinarie personalen har kommit tillbaka och för tillfället är ju runt på 4 olika områden och täcker upp. Det känns bra. Vi har även fått vårt schema som ska löpa framöver. På detta schema jobbar jag även kväll vilket ska bli väldigt roligt men framförallt utmanande. Då har jag hand om halva kommunen och kommer få lov att prioritera det mest akuta och göra bedömningar på främmande patienter. Jag ser fram emot detta.

Jag har även kommit in på två halvfartskurser. Den ena; Gerontologi - teori, perspektiv och metod som börjar nästa vecka och den andra; Läkemedelsbiverkningar och läkemedelsrapportering utifrån ett sjuksköterskeperspektiv börjar v.45. Vi får väl se hur detta ska gå. Jag kanske har tagit mig vatten över huvudet men det får jag helt enkelt vänta och se. Jag tänker gå in för detta till 100% och sen får vi se hur det landar. Jag kommer givetvis uppdatera er om hur det går och vad jag tycker om kurserna. Nu har jag ju fått en anledning till att börja blogga igen hehe. Vi hörs inom kort, ha det så bra allihop!

3 kommentarer

Emma

05 Sep 2016 18:47

En lite fråga om NKSE.. Kommer de frågor om cellbiologi osv? :p

Svar: Nej det gör det inte :)
blivandessk.blogg.se

En vanlig SSK

09 Sep 2016 20:04

Hejja dig!
Sista terminen är tuff, men välkommen ut i arbetslivet. Jobbet som sjuksköterska är jätteroligt men vi måste kämpa för bättre arbetsvillkor för det är det som påverkar så mycket på de olika enheterna.

Ta hand om dig och lycka till! :)

Svar: Tack för peppen! :D
blivandessk.blogg.se

Rebecca

14 Sep 2016 12:01

Kul att det går bra och kul med kurser :D

Kommentera

Publiceras ej