Header

Vad tycker du om att börja på högskola när man är 22 med tanke på att många börjar när dom är 19-20.

Hej! Jag håller inte riktigt med om att dom flesta är 19-20 när dom börjar. Många jobbar och funderar efter studenten så att börja när man är 22 är i mina ögon perfekt! En absolut lagom ålder att börja i och man kommer vara färdig när man är 25, lagom! De flesta i min klass är födda 92-93 och är alltså 21-22 men vi har faktiskt även studenter som är födda på 70 och 80 talet också. Äldsta är faktiskt över 40.

Så du ska absolut börja läsa nu om du vill det! Lycka till ❤️


4 kommentarer

Anonym

08 Jun 2014 01:27

Oj menade 23 men det är väl sak samma haha. Ville alltid börja så tidigt som möjligt men tänkte på saken och eftersom att jag inte vet vad jag vill söka till så är det inte så smart att söka bara för att. Bättre att vara helt hundra så att plugget blir roligare. :)

Svar: Absolut! Håller med dig till 100%. Är man inte säker på vad man vill göra så ska man ju absolut ta sig tiden till att komma på det. Men när man väl vet och är säker på vad man vill göra då tycker kag inte att man ska vänta. För då är det nog ganska lätt att man aldrig rjar :)
blivandessk.blogg.se

Anonym

08 Jun 2014 15:30

Håller med. Är 21 år och har satt deadline för mig själv att börja HT 16- just för att jag inte ska skjuta upp på det allt för länge. Har förhoppningsvis kommit på vad det är jag vill studera vidare till. :)

Svar: Gud vad smart! Mycket bra intiativ tycker jag. Även om du kanske inte är helt hundra på vad du vill göra då så är det lika bra att hoppa på något och försöka. Man kanske får prova sig fram men viktigast av allt är att man måste börja någon gång!
Det har du säkert kommit på! Jag önskar dig all lycka :)
blivandessk.blogg.se

Anonym

08 Jun 2014 17:49

Åh vad glad jag blir. Har släppt stressen då folk runtomkring en alltid ska fråga när man ska börja/ vad man ska läsa.. Just nu är all fokus på jobb och att plugga upp ämnen. Tack så mycket och trevligt sommarlov! :))

Svar: Ja, släpp den stressen för den är verkligen helt onödig! Lägg fokus på det du vill göra just nu, sätt en egen personlig deadline och tänk på vad du vill göra. Det kommer att gå bra för dig. Är helt övertygad om det! Trevlig sommar till dig med!! :)
blivandessk.blogg.se

Anonym

21 Aug 2014 10:40

Jag ska börja i höst och är 31 år! Har iofs en annan lång akademisk utbildning bakom mig och ett antal år i tjänst, men om man har chansen och vill tycker jag inte det är försent att testa nåt nytt! Hoppas på ngn mer i klassen som är i min ålder bara:-) så 22 är väl mer regel än undantag när man börjar på högskolan. När jag började min förra utbildning var jag 21.

Svar: Håller med dig! Man ska ta chansen medan man har den, en dag kan det vara försten. Tror absolut att det kommer vara fler i din ålder, i min klass är äldst 43år! Även om det inte skulle vara så många i din ålder så tror jag du kommer att trivas ändå, jag är 20 och umgås med två över 30 i min klass mest av alla! :)
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej