Header
Imorgon är det 5 dagar till examen. Det är min sista vecka i skolan. 3 år har passerat, 6 terminer är alldeles snart uppklarade. På tisdag presenterar vi vår sista inlämning och gör (förhoppningsvis) vår sista examination. Det är helt ofattbart, jag kan knappt tro att det är sant. Att jag har tagit mig igenom 3års högskolestudier, totalt 16år i skolan. Jag har gått i skolan non stop sen jag var 6år gammal. Jag började drömma om sjuksköterskeyrket när jag var 12 år och har sedan dess längtat tills den dagen jag är sjuksköterska. På fredag är den dagen här. Jag ska ta min sjuksköterskeexamen och jag ska påbörja nästa kapitel av mitt liv. Jag är snart i mål. 

Ursäkta min sentimentalitet men detta är nog bland det största i mitt liv. Och jag måste få lov att säga att jag är stolt. Jag är stolt över mig själv och över min prestation. Sjuksköterskeprogrammet har, i perioder, varit tufft men jag har aldrig ens tvekat över mitt val och jag har aldrig haft en tanke om att ge upp. 

Idag skriver jag mitt sista "inför-veckan" inlägg. Som ni redan vet har vi examination på tisdag och onsdag. Det blir dom allra sista lektionerna på högskolan i halmstad/varberg och jag hoppas innerligt vi blir godkända. För om vi skulle bli det så är det en stor sten som lättar från hjärtat på tisdag fm. På onsdag kväll är det examensmiddag med klassen, vi har hyrt nått flott ställe där vi ska äta tre rätters, ta gruppbild, leka lekar och bara ha allmänt kul! 

På torsdag är vi lediga och då ska det handlas inför examensfesten. På fredag börjar vi med champangefrukost på morgonen för att sedan ge oss av till skolan för mingel. Klockan 13:00 börjar cermonin som väntas vara över ca 14:30. Klockan 18 kommer gästerna och därefter ska jag bara njuta av den bästa tiden i livet och umgås med mina nära och kära.

2 kommentarer

Blivandeanessk

29 May 2016 22:47

Klart du ska vara stolt. Bara ut och äg världen nu, eller iallafall sjuksköterskeyrket och patienterna. =)


Svar: Tack :D
blivandessk.blogg.se

Johanna

31 May 2016 17:32

Wow, tänk att du snart är klar :-D spännande! Du är så duktig, känns som att du kommer bli en jättebra sjuksköterska :-)

Svar: Åh tack snälla, fina du! Blir så glad av dina kommentarer :D <3
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej