Header

Jag gav mig in på bloggen och kände mig skyldig att faktiskt skriva ett blogginlägg. Shit pommes alltså, ni är fortfarande flera tusen som besöker denna ödsliga blogg per månad. Vad är det som gör er så nyfikna? Senaste uppdateringen var för flera månader sedan. Men jag blir imponerad faktiskt. Så ni undrar säkert.. vafan händer egentligen? Är hon död?! Nejdå jag är vid liv, jag har landat i arbetet. Jag arbetar som sjuksköterska 38h/vecka, det är det som händer. Är det kul? Trivs jag? Ja för det mesta men JÄVLAR vilket slitigt yrke vi har ändå. Absolut inte fysiskt men ansvarsmässigt. Jag är patientansvarig för 32 patienter för tillfället och står alltså på golvet med högst medicinsk kompetens (än så länge, vi ska få en kommundr snart). Det är mig alla vill prata med; anhöriga, patienter, vårdavdelningar, mottagningar, chefer, rehab osv. Klyscha eller ej men jag är den berömda spindeln som rattar arbetet i nätet. Vårt yrke är allt annat än glamoröst och kräver fullt fokus hela passet igenom vilket resulterade i att varje kväll de första typ 6månaderna så däckade man på soffan när man kom hem. Det gör jag fortfarande dock men utav helt annan anledning.. Jag ska nämligen få barn om några månader och är nu sliten pga det. Så är det och med andra ord så om det har varit tyst här senaste tiden så kommer det bli än tystare i framtiden. Om bloggen kommer läggas ner eller inte är fortfarande inte bestämt. Kanske påbörjar jag på nån vub under mammaledigheten och vill blogga om det? Fast nä, det känns inte troligt men ändå. Något kommer jag plugga till men jag vet inte vad och jag vet inte när. Som ni vet skrev jag om kurser sist och jag fixade första 7,5hp kursen men valde att hoppa av den andra pga gravid+100% jobb. 


Jag hoppas ni uppskattade lite kort uppföljning, som sagt det blir sämre nu men det är bara så det är. Ni kommer förstå vad jag menar själva den dagen ni inte pluggar längre. Och njut så länge det varar, efter plugget är det tidiga morgnar och sena kvällar som gäller. Inga pluggfikor och sovmorgnar ;) 
Ha de gött hörrni!

1 kommentarer

Sjuksköterskestudenten

02 Feb 2017 23:47

Sedär, det fanns liv i dig. Tänkte nog att du helt enkelt inte hade så mycket att skriva om så, och kanske blir det så för mig också när jag är klar också.

Får ta och gratulera till det kommande barnet. :)
Kanske får du tillbaka blogglusten när det blir tillfälle, tills dess. Ha det så bra! =)

Kommentera

Publiceras ej