Header
Eller ja, vi får se hur det blir med det MEN jag börjar plugga igen denna veckan och kände att några av er tappra kanske är sugna på att få läsa lite om det? 

Jag är antagen via luleås tekniska universitet på kursen Handledning i vård, socialt arbete och rehabilitering 7,5hp. Med andra ord kommer jag ha "behörighet" att handleda studenter efter detta. Denna kursen går på löjliga 25% vilket passar mig som mammaledig utmärkt. Det är ju inte så att man är så ledig när man är mammaledig vilket man lätt kan tro. 

Hittils har jag bara tagit del av kursintroduktion, kursplan samt studiehandledning men jag måste säga att jag fått en hyffsat tydlig insyn i hur kursen kommer att vara upplagd. I kursen finns det 3 större delar att ta sig igenom. Kommunikation, professionsetik och sedan en examination som ska sammanfatta hela kursen. Totalt kommer det vara 7 moment som ska vara godkända. 2 paper á 1000 ord. 3 seminarier som är direkt kopplade till papersen. En rapport á 3500 ord och ett opponentskap (seminarium) kopplat till det. Detta kommer succesivt ske fram till v. 12 nästa år.

Så detta känns väl överkomligt. Eller ja, jag ska fixa det helt enkelt. Detta är en kurs jag väldigt gärna vill ha med mig och med tanke på takt och det faktum att jag är hemma mycket så borde det gå. Jag har inte hunnit lägga upp någon plan än men det kommer jag göra inom kort. Det första som ska in är ett paper så jag tänker väl att det är det första jag kommer gå på efter att ha studerat kurslitteraturen. Jag har inte fått hem alla böcker än men jag står på kö och dom borde droppa in här snart. 

Så jag hoppas att ni uppskattade lite uppdatering och vill följa med mig på denna kursen. Jag ska försöka uppdatera här så ofta jag kan och hinner.

Håll till godo

1 kommentarer

sjukskoterskestudentens.

15 Nov 2017 17:02

Åh, älskar att du är tillbaka! Lusläste din blogg när jag pluggade för att bli antagen! :D

Svar: Så roligt att läsa! Gör mig glad :D
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej