Header
Kursen är i full gång. I förra veckan hade vi vårt första obligatoriska seminarium. Det handlade om MI, del 1. Vi satt ca 20 pers i en och samma chat via adobe conect och pratade. Det gick faktiskt över förväntan. Jag förväntade mig att det skulle vara lite flamsigt och rörigt men det var faktiskt mer strukturerat än vad jag trodde ens var möjligt. Så nu är det första avklarat och godkänt. 

Nästa moment blir ett seminarium om professionsetik nästa vecka. Inför detta ska vi ha formulerat tre frågeställningar med utgångspunkt från litteraturen. Den bok vi har i denna del är SÅÅ tung. Jag har läst i princip hela boken och den är så seg och svårläst. Det är verkligen skillnad på kurslitteratur och kurslitteratur. Detta är en sån bok där man måste läsa de 7-mils långa meningarna två gånger för att kanske förstå innehållet. Men men, frågeställningarna är inlämnade och färdiga.

Det som också skulle göras i kursen var två paper om ca 1000 ord. Båda dessa är klara. Jag har lagt i en hög växel men jag gillar att jobba undan. Det ena papert ska in imorgon. Det lämnade jag in igår. Det andra papert ska in 23/1 så jag avvaktar att lämna in men den är också färdig. Skulle dessa vara godkända så har jag "bara" rapporten kvar som ska in nångång i mars(?) tror jag. Jag kan väl inte säga att jag är så jäkla nöjd över något av papersen. Vi har i princip inte fått några beskrivningar alls hur dessa paper ska läggas upp mer än att det ska sammanfatta litteraturen (lätt att sammanfatta flera hundra sidor på 1000 ord 🙄) men jag skickar in dom och får liksom ta kompletteringarna om det blir några. Det är ju inte mer med det helt enkelt.

Så det är status just nu. Det är alltid lätt att anmäla sig till kurser men desto svårare att fullfölja dom. Jag blir lätt lite lat och kan tänka "äh, jag skiter nog i det denna gången" och går in med inställningen om att "vi får se hur det blir". Nu har jag dock tagit mig så långt igenom momenten att nu finns det ingen återvändo. Jag tänker med andra ord ta mig igenom kursen oavsett vad. Jag har lagt så pass många timmar på detta nu så att det inte finns på kartan att slänga in handduken oavsett vilka motgångar jag eventuellt kommer möta. 

Ha det gott!

1 kommentarer

E.S

14 Dec 2017 12:41

Kämpa på! Det kommer gå bra oavsett, och om det blir för kämpit så är det inte hela världen. Surfade runt och kom tänka på din blogg & hur det har gått för dig! Har följt dig sedan tidigare då jag själv pluggade till ssk och stog inför valet till vilket jobb man ska tacka ja till. Först vill jag gratulera dig, för att du blivit mamma till ett fint litet barn!
Jag själv har arbetat nu i ett år inom hemsjukvården, och precis som du säger så har man ett enormt ansvar, mer än vad man kunde riktigt föreställa sig. Men själv tycker jag att man har utvecklats och lärt sig så enormt mycket! Har själv pluggat lite distanskurser för att få ihop lite hp. då jag funderar på att vub nästa höst till distriktssköterska, hur det blir återstår att se:) Hoppas plugget i kombination med mammaledigheten går bra!

Svar: Så roligt att läsa din kommentar! Vet inte varför jag inte sett den tidigare haha.
Tack så jättemycket för fina ord och gratulationen. Det är jättekul att läsa att någon faktiskt ”följt” en :D
Jäklar! Dsk, det var ambitiöst och snabbt jobbat. Hoppas du kommer in som du önskar. Jag vill också så gärna vubba mig tidigt men jag kan inte bestämma mig för vad haha :( Allt känns lockande ju.
Hoppas allt går bra för dig och återigen, tack för din kommentar :) Kram!
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej