Header
Och så var vi här igen! Tom blogg utan uppdatering. Det har varit så mycket på senaste så bloggen har drabbats tyvärr! Så vad har hänt sen sist?

Vi har skickat in vårt arbete till examinatorn för första feedback där hen avgör ifall vi är tillräckligt bra för att få gå upp för examination, och beskedet kom med glädje att vi ska få lov att opponera näst nästa vecka. Kul! Vi har bearbetat uppsatsen ända in i minsta detalj och det är bara små justeringar kvar. På onsdag är det deadline. Då skickar vi in och kan inget mer göra innan det är dags för opponering. Vi ska sitta lite imorgon och lite på tisdag och pyssla men just nu känner vi väl att vi inte kan göra så många fler ändringar utan vi känner oss faktiskt nöjda! På tisdag ska vi även på föreläsning om opponent och respondentskap där vi ska få lära oss grunderna. På onsdag skickar vi ju in vårat arbete men kommer även få en uppsats som vi allstå ska respondera. Med andra ord kommer sörsta fokus denna vecka ligga på att lära sig en annan grupps arbete utan och innan till och beta ner den i minsta detalj och förbereda våra frågor. Sen kommer mycket tid läggas på att träna på att konstruktivt ställa öppna frågor men även träna på att svara på frågor och leta efter frågor som kan tänkas ställas till oss. Det är alltså mycket att göra men på ett helt annat sätt vilket är skönt. Jag är faktiskt inte nervös över själva opponering/respondering för vad jag förstått så är det inte så svårt att bli godkänd på den delen. Det som kan vara nervöst är ju vad examinatorn kommer att tycka om själva uppsatsen, hur mycket ändringar och så hen vill att vi ska göra. Det sägs att man helt enkelt ska göra som exen säger och strunta i vad man själv tycker, vi hoppas ju såklart att det inte är så väldigt mycket iallafall. Opponeringen är ju öppen för frivilliga att komma och titta på, tips till er som läser på högskolan ;) 

Jag var ju även på ett möte till med en annan kommun som gick väldigt bra. Chefen lyckades verkligen locka mig och det lutar faktiskt i nuläget åt den kommunen. Fick inget direkt löneanspråk mer än "inte över 28K" och kan jag landa runt 27K så är jag nöjd. Vi ska höras i slutet av januari och då jäklar ska jag löneförhandla, haha! Jag kommer ju givetvis fortsätta ha kontakt med de andra kommunerna och ge samma löneanspråk och se vad jag får då. Kanske kan några höja sig lite men vi får se helt enkelt. Jag tänker vara öppen på bloggen om vilka erbjudande jag får och vad jag slutligen kommer att ta. 

Nästa vecka sägs det att vi ska få veta var vi kommer praktisera nästa termin. Så jjäääkla spännande så jag dör! Kommer uppdatera direkt när jag får veta. Åh hoppas på ambulansen 8 pass, hade varit så spännande. 

4 kommentarer

Anonym

30 Nov 2015 16:16

Låter intressant med jobbet. Får man fråga vilken kommun det handlar om?:)

Svar: Hej! Ja det är superspännande! Nej, jag tänker inte tala om vilka kommuner det handlar om :) Det är kommuner kring där jag bor mer än så säger jag inte :)
blivandessk.blogg.se

P

30 Nov 2015 20:50

Grymt. Vilken dag har ni opponeringen? =)=)

Svar: Tack! 10/12 :D
blivandessk.blogg.se

P

30 Nov 2015 22:13

Var brukar det vara då? Kanske kikar förbi. ;)

Svar: R1105 ;)
blivandessk.blogg.se

blivandeanessk.blogg.se

08 Dec 2015 18:07

Vilken tid är den?

Svar: Kl 9:00-10:15 :)
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej