Header
Idag var det kvalitativ metod på schemat. Vi hade egentligen bara en föreläsning på fm och mycket av tiden gick till att förklara vad som förväntas av oss på seminariet och tentan. Upplägget är såhär. Idag har vi valt en artikel jag och min skrivarkompis. Den ska nu granskas på två olika sätt, ett poängsystem och en beskrivning. Dessa två olika system ska vi jämföra och reflektera över. Sen ska vi även skriva en artikelöversikt, en sådan man skriver om alla artiklar i kommande c-uppsats. Vi ska också göra en power point som ska förklara vad vi kommit fram till. I powerpointen ska vi även lägga fokus på artikelns etik, tar författarna upp detta ämne? osv. Sist men inte minst ska vi fördjupa oss i den metod som just våra författare har användt sig av. Allt detta ska presenteras på seminariet. Detta blir lite som en repetetion av tentan som vi sen ska ha i kvalitativ metod. För på tentan kommer vi att få en artikel som ska granskas på samma sätt och en artikelöversikt lika så. Med andra ord är det inte en vanlig tenta där vi ska svara på frågor utan i denna ska vi snarare "leta upp" svaren i artikeln. Detta känns hanterbart, än så länge..

Vi ska ju även skriva en hemtenta i kvantitativ metod. Vi har inte fått själva uppgiften än men vi har fått de 5 olika artiklarna som vi ska ha med i den så jag tänkte sätta mig imorgon och börja läsa dem. Vi ska ha ett seminarium i detta med men den uppgiften har vi inte fått beskriven än, den ska dessutom göras i en grupp om 4 personer. 

Vi ska även läsa en skönlitterär bok på några hundra sidor och göra en begreppsanalys och presentera på ett till seminarium men den uppgiften har inte heller blivit beskriven, mao vet vi inte riktigt hur vi ska utföra den men vi får veta mer på torsdag.

Gud det känns som om jag drunknar i uppgifter.. Samtidigt jagar c-uppsatsen en mentalt i huvudet. Man vill bara börja skriva på den nu för det känns som om att det kommer bli tufft och ju snabbare man får börja på det desto snabbare blir man färdig. Men men, det är bara att bita ihop. Göra det bästa av denna kurs och sedan försöka ladda om till uppsatsskrivande om ca 4 veckor. Jag är faktiskt orolig över den. Jag VET om att vi kommer att lyckas och att det kommer att bli bra men jag kan inte hjälpa att oroa mig över ämnet och alla artiklar.. Jaja, jag ska inte ta händelserns i förväg nu! 

Som sagt imorgon blir det lite artikelläsning och även lite kurslitteratur. Blir mysigt att koka lite kaffe och bara sitta här hemma i min ensamhet. På kvällen ska jag träffa en fin vän! Hon kommer nog få mig till att känna mig bättre. 

Jag avslutar med ett skämt bara ni som läst vetenskaplig kurs förstår, haha ;)



Kommentera

Publiceras ej