Header
Då var det snart dags för moment 2. Sista delen av NKSEn. Som man dessutom får svar på direkt, samma dag vilket jag är väldigt tacksam över. Väntan inför tentaresultatet håller på att döda mig..

Hur som helst så gör jag den praktiska delen imorgon. Jag har inte pluggat särskilt mycket mer än det jag gör dagligen på praktiken. Jag har pluggat in en del rutiner som de verkligen erfterfrågar och jag har läst på en del om vissa moment på vårdhandboken. Dessutom har jag pluggat på en del om lagar som kommer som följdfrågor efter själva bedsiden. Lagarna ska jag repetera under kvällen med. Något annat sätt att förbereda mig på vet jag inte. Det känns som om att det inte finns så mycket mer att göra. Det allra viktigaste imorgon är att hålla sig lugn, ta god tid på sig och reflektera över VARJE moment som man gör. Detta för att man inte ska missa något så basalt som ett plastförkläde eller liknande. Ibland går det ju av bara farten och då minskar kvalitén.

Jag känner mig faktiskt inte lika nervös nu som jag gjorde dagen innan tentan. Detta känns lugnare på något vis. Hoppas känslan håller i sig och att jag inte blir kaos-nervös imorgonbitti. Direkt efter bedsiden har jag slutbedömning och sen praktik resten av dagen. Ska försöka komma ihåg och uppdatera er om hur allt gick senare på kvällen.

1 kommentarer

blivandeanessk.blogg.se

20 Apr 2016 16:51

Lycka till! Det kommer säkert gå bra. =)

Kommentera

Publiceras ej