Header
Har inte skrivit i veckan då det först och främst gått bort en del dagar pga helgdagar och introduktion. Dessutom var min första dag med min ordinarie handledare igår och har innan dess gått med en provosorisk handledare. 

Introduktionen i tisdags var bra. Det var precis vad vi behövde och det var många som ställde frågor. Även jag. Vi bringade klarhet i en del detaljer kring NKSEn och bedsiden. Vi fick tips om vad som var viktigt på bedsiden och hur vi skulle tänka kring pluggandet inför NKSEn. Jag känner mig relativt lugn. Min ordnarie handledare berättade för mig att vi kommer att arbeta på exakt samma sätt som bedömningen görs på bedsiden. Min handledare har hållt i bedsides förr och vet exakt vad hon ska titta på och tänker därför bedömma mig vid varje insats som om att det vore en bedside. Jag blev väldigt glad när hon sa så eftersom att det kommer att göra väldigt mycket för mig och framförallt för självförtroendet eftersom att det innebär att varje gång hon inte säger något så vet jag att jag skulle blivit godkänd om det var en bedside. Hon menade på att om vi håller på såhär inför bedsiden så har vi avdramatiserat stora delar av den när jag väl står där och ska bli bedömd. 

Inför NKSEn så har det blivit en hel del plugg på lagar i veckan! Ett stort tips för er sjuksköterskestudenter: Skit inte i lagarna under programmets gång! För de kommer förr eller senare och jag har kännt nu att de har varit min akilleshäl, därför har jag verkligen försökt sätta mig in i dem under veckan. Det har även blivit lite allmänt plugg inför tentan, inklusive läkemedelsberäkning.

Jag ser positivt inför dessa moment. Jag vill ha de överstökade och skulle jag behöva göra om, så får jag helt enkelt ta det därifrån. Det finns inget jag kan göra mer nu än att vänta, plugga och försöka hålla fokus på målet. Examen! Appropå examen så har jag fått hem ett personbevis i veckan som krävs för att söka legitimation, dessutom har vi beställt broscher. Det är skrämmande så nära vi är nu..

1 kommentarer

blivandeanessk.blogg.se

04 Apr 2016 10:41

Åhå, då kanske den extrakursen jag sökte till nästa termin (Hälso- och sjukvårdsrätt) inte är helt förgäves med andra ord. :D

Svar: Nädå, garanterat inte :D
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej