Header
Idag gjorde jag fjärde dagen på ambulansen. Och denna dag har varit väldigt rolig. Jag har fått ta hand om patienter och suttit med dem i ambulansen. Jag har tagit kontroller, satt nål, gett dropp och dokumenterat m.m. Det är verkligen roligt att ha fått jobba lite och inte bara observerat. Det är ju egentligen tänkt att vi bara ska "hänga på" dessa 8 pass men de jag gick med idag kände att jag var med och tänkte aktivt och tyckte att jag var mer än redo att få ta lite eget ansvar. Jag sitter ju tillsammans med patient och handledare så hen ser ju vad jag gör och säger åt mig om jag missar något så det känns tryggt. Denna typ av arbete har jag inga problem med och det är dessa dagar jag känner att jag kanske skulle kunna tänka mig att bli ambssk ändå. Första passet med den tragiska händelsen kanske inte ska få fylla hela min upplevelse då det är en högst ovanlig situation. Det är ju dessa typen av fall som vi haft idag som faktiskt är vardagen i ambulansyrket. 

Igår var jag ledig och passade på att skriva två sidor på uppgiften vi har i denna del. Har lite kvar och får försöka hinna med det till helgen alternativt måndag då jag är ledig. 

Imorgon och på torsdag är det dags för operation. Ska bli kul. Är väl inte överexalterad, tror inte op är något för mig men det ska ändå bli kul att få vara med och se. Jag har ju bara varit med på en operation tidigare och det är alltid kul att se och lära sig nya saker. 

På fredag är det ambulansen igen och sen är det helg. Helgerna är efterlängtade under praktiker för det är faktiskt jobbigt att praktisera. Att både plugga och praktisera långa dagar tar på kroppen och stora delar av helgen handlar om att bara få tillbaka energi och förlorad sömn. 

1 kommentarer

blivandeanessk.blogg.se

02 Feb 2016 22:10

Jag tror inte jag skulle palla ambulansen på grund av åksjuka. :P Iofs har jag inte suttit inne i en ambulans och åkt nån gång så vet ju inte hur det känns, men brukar få ta antimetika för att åka tåg typ.

Skönt att du fick se lite andra delar också och inte bara ha den där ovanliga händelsen kvar. ;)
Du får observera anestesin lite extra nån dag tycker jag, och skriva några ord om det. haha. :D

Svar: Nä kanske inte. Jag upplever det som att åksjukan minskas av att man är fokuserad på andra saker. Jag är själv väldigt åksjuk men det har gått bra hittills :)
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej