Header
Då har snart halva denna veckan gått. Tiden bara rusar iväg, jag hinner inte med!! Nästa vecka har halva VFU3 gått. 

Så nu är psykiatrin igång och guud vad det är lugnt. Det är så lugnt. Jag är helt understimulerad men får samtidigt så mycket nya intryck. Psykiatrin är ju en helt egen värld om man jämför med somatiken. Dokumentationen är helt annorlunda, arbetet är helt annorlunda, medicinerna är annorlunda och alla rutiner är annorlunda. Så det är mycket nytt att ta in men samtidigt så är det såååå lugnt och det är mycket dötid. Jag upplever det som att sjuksköterskorna har relativt lite patientkontakt. Det är mest vid läkemedelsgivning och enstaka samtal, annars är det bara skötarna som tar hand om patienterna. Sjuksköterskorna rondar och har mycket administartiva uppgifter. 

Ja, alltså det lilla som jag varit där så känns det som om att det inte är något för mig men jag tror ändå att det kommer vara lärorikt och nyttigt. Jag får dock hoppas att det växlar upp snart för annars vet jag inte vad jag kommer ta mig till, haha!

Kommentera

Publiceras ej