Header
Då var dagen kommen. Ikväll gör jag sista passet på ambulansen. Känns verkligen tråkigt, jag gillar ju deras upplägg att jobba på och att veta att jag ska till psykiatrin nästa vecka känns som ett nerköp. Jag hoppas att det blir en givande kväll och att vi får åka på mycket. 

Igår hade vi examinationsseminarium och det gick bra. Alla berättade sina händelser och det var verkligen superspännande att få höra vad alla varit med om. Jag fick även mail idag om att jag blev godkänd på min skriftliga uppgift samt på seminariet så nu kan man bocka av första delen på VFU 3. 

Idag har jag och en klasskompis suttit och pluggat på NKSE tentorna. Det blev väldigt mycket pre, peri och postoperativ omvårdnad vilket var nyttigt både för mig och hon. Jag känner att det är det jag egentligen fått minst på mina tidigare vfu placeringar så det är bra att gå igenom lite extra.

Nu ska jag snart göra mig redo inför nattpasset, vi hörs nästa vecka då jag påbörjat min vfu på äldrepsykiatrin.

1 kommentarer

blivandeanessk.blogg.se

13 Feb 2016 17:50

Tiden går och går, och verkligen sjukt snabbt ibland.

Psykiatri är ett område som jag tycker är intressant, men inget som jag skulle vilje arbeta med. Men man slås över ens egna fördomar inför psykiska sjukdomar, iallafall jag. Hoppas det blir givande för dig. =)

Svar: Ja det hoppas jag också :)
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej