Header
Då börjar den första veckan på ambulansplaceringen lida mot sitt slut. Och jag är helt slut. Jag går upp 04:30 för att vara på plats ett tag innan 07. Och så jobbar vi till 17 så det är tidiga morgnar och sena kvällar vilket såklart tar på kroppen.

Placeringen över lag känns jätte bra! Jag vet inte om jag kommer bli någon ambulanssjuksköterska i framtiden men det är verkligen kul att ha provat på detta. Det är en väldig variation på arbetet. Ibland är det väldigt lugnt och ibland är det mycket action. Jag har varit med om en del väldigt tuffa händelser. Särskilt en händelse som faktiskt påverkade mig massor. Jag vill inte tala om vad det är mer än att en människa miste sitt liv under hemska förhållande och jag kan säga såhär att det blev för mycket för mig och då har jag ändå sett en hel del (tex en ganska rå obduktion). Det ger en verkligen perspektiv på livet och man får en helt annan inblick i hur livet kan förändras på några minuter.

Så nog om det. Imorgon kör jag mitt sista pass för denna veckan. Nästa vecka går jag 4 dagar varav 2 på ambulansen och 2 på operation. Kommer mest troligen även lägga in ett extra pass på ambulansen då jag bara har 7 pass på mitt schema. 

I denna del ska vi även skriva en uppgift, en reflektion som ska kopplas till litteraturen. Tänkte skriva den på söndag för att vara ute i god tid. Den ska vara på 1500-1800 ord så det är ju en del som ska skrivas.

Hur som haver så har jag det bra, det är för det mesta roligt och det är nog ett yrke som kanske skulle kunna locka mig i framtiden men som sagt, det för ju med sig väldigt tragiska händelser och jag vet inte om jag är tillräckligt härdad än. 

1 kommentarer

blivandeanessk.blogg.se

29 Jan 2016 17:00

Ojdå, ja ibland stöter man verkligen på händelser man inte trodde skulle påverka en, men så gör de det. Jag hoppas du fick möjlighet att reflektera om händelserna med handledare eller liknande.

Svar: Jadå det gjorde vi efteråt :)
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej