Header
Sjätte terminen eller ska jag säga sista terminen? Helt galet men nu är den här. Idag påbörjar vi VFU 3 och hela veckan kommer att gå åt till föreläsningar. Spännande föreläsningar dessutom. Idag börjar vi med kursintroduktion. Därefter har vi perioperativ omvårdnad och på eftermiddagen har vi obstetrisk omvårdnad. Jag är så taggad!! 

Nu är det ju så att jag totalt kommer att ha 15 veckors praktik och slutligen en 5 veckors kurs i palliativ vård. Jag kommer att börja min praktik på ambulans och operation. Därefter kommer jag ha 3 veckor på äldrepsyk, 3 veckor på en vårdcentral och slutligen 5 veckor i kommunen där jag även kommer göra min bedside. 

Termin 6, jag är redo. Nu kör vi!

5 kommentarer

blivandeanessk.blogg.se

21 Jan 2016 12:35

Bedside inom kommunen? Visste inte ens att det förekom. Det är ju klart att det finns vårdtagare där också, men jag tänker väl lite mer att det är mer ruljans på ett sjukhus där man ska ta kontroller, planera upp dagen, ronder etc etc.


Svar: Jodå det förekommer i allra högsta grad. Jag vet inte om jag håller med dig, det är ruljans i kommunen med. Såklart skiljer sig arbetsuppgifterna men jag förstår inte vart du vill komma?
blivandessk.blogg.se

blivandeanessk.blogg.se

21 Jan 2016 18:17

Där ser man, trodde bedside bara var på sjukhuset.

Svar: Nix, det bestämmer du själv. Vissa gör på akuten tex :)
blivandessk.blogg.se

blivandeanessk.blogg.se

21 Jan 2016 18:27

Hela SSK-utbildningen är så inriktad på sjukhusvård och då tänkte jag att de kanske även hade inriktad den till enbart sjukhusvård.

Svar: Ja visst är den det och det är sjukt dåligt faktiskt. Men de vill ju skola in oss på hsh så det är väl därför..
blivandessk.blogg.se

blivandeanessk.blogg.se

21 Jan 2016 21:30

Förresten, vad har ni för föreläsningar en hela vecka i en VFU-kurs egentligen? =)

Svar: Vi har denna veckan;
Perioperativ omvårdnad
Prehospital omvårdnad
Pediatrisk omvårdnad
Obstetrisk omvårdnad
Psykiatrisk omvårdnad
Omvårdnad i närsjukvård
Plus introduktioner till de olika delarna och rundvandring på sjukan :)
blivandessk.blogg.se

Emma

04 Feb 2016 15:06

Hur går en bedside i kommunen till? :)

Svar: Jadu, ingen aning. Jag har ju inte gjort det än :) men som en vanlig bedside antagligen :)
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej