Header
Då har man anmält sig till distanskurser till hösten. Jag fick ett infall idag och kände för att leta reda på distanskurser utan obligatoriska träffar. Hittade en del och bestämde mig för att söka geriatrik, personcentrerad vård vid demenssjukdom samt åldrande och hälsa.

Geriatrik via jönköping som förstahandsval. Den är på 7,5hp och är på halvfart så det borde inte vara omöjligt att klara av under tiden man jobbar. Jag får se helt eneklt för det första om jag kommer in och sen då om jag klarar av att plugga samtidigt som jag jobbar. Jag kommer ju jobba heltid så det är ju inte säkert att man känner för att plugga vid sidan om och dår får jag hoppa av. Svårare än så är det inte men jag tänker ge det en helhjärtad chans. Jag tänker att man kanske kan en del av kunskap om det redan och även jobbar inom området vilket borde hjälpa en hel del. Det ska iaf bli kul att se om jag kommer in och det ska bli spännande att se hur ett annat lärosäte ser ut :)

1 kommentarer

blivandeanessk.blogg.se

17 Mar 2016 18:25

Intressant, det blir nog kul. Klart att det kanske kan vara svårt att börja plugga så snabbt efter man pluggat heltid i flera år. Men jag tror att det är roligare när man är intresserad, och du har nog mycket nytta av de kurser du sökt. Jönköping verkar vara lite av det "geronotologiska och geriatriska meckat i Sverige.

Svar: Ja det kan säkert vara svårt, jag får se hur det går helt enkelt! Ja jag hoppas jag har nytta av det, och det känns bra att hålla igång studierna lite grann och inte tappa det helt. Den går ju bara på halvfart så det ska nog gå bra :)
Ja visst verkar det? De har många kurser inom området! :)
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej