Header
Då drar vi igång sista halvan av den sista terminen. VFU 4 står för dörren. Den nästsista kursen innan examen. Kurs nummer 16 av totalt 17st. 165hp är ihopsamlade, bara 15hp kvar..

Imorgon är det introduktion. Vi ska få ytterligare information om upplägget på kursen, vad som ska göras samt hur hela NKSE-delen kommer att se ut. Jag tror jag har det mesta rättså klart för mig men det är ändå skönt att få det förklarat för sig och att man får möjlighet att ställa frågor. Jag tror att vi är 30st rättså pirriga studenter som vet om att slutexaminationen står för dörren och bara det i sig väcker många frågor. Dessutom kommer studierektorn imorgon för att prata med oss angående examensdagen. Alltså hur sjukt är det inte?! Vår examensdag, den 3dje juni. 10 veckor kvar. Jag kan knappt fatta det.. 

Hur som haver så hade vi examination på närsjukvården i torsdags och det gick som förväntat bra och vi vart godkända. Härligt att kunna lägga hela VFU 3 bakom sig. I helgen har det inte hänt så mycket faktiskt, lyckades bli smittad av sambon på långfredagen och det är först idag som förkylningen lättat en aning. Så typiskt att bli sjuk när man ska vara ledig men jag är samtidigt tacksam över att kroppen tar hänsyn till att jag inte har tid att bli sjuk på arbetsdagar just nu. Jag har typ inte varit borta från skolan en enda dag på grund av sjukdom på tre år och tänker då inte behöva vara det under de sista 10 veckorna heller! Nu kör vi så det ryker, rakt in i kaklet. Förkylningen har däremot stoppat allt vad plugg heter och med andra ord har jag inte kollat på NKSE-tentor många minuter denna helg. Jag satt en timma i lördags men det var allt och det har jag faktiskt lite dåligt samvete för. Vad jag förstått i klassen så har majoriteten inte börjat plugga på NKSE förens typ nu och vi har ju ändå suttit sen i vintras och nött gammla tentor och bläddrat i litteratur så det känns ändå som vi kommit en bit på vägen. Det är svårt att veta om det kommer räcka till eftersom att man inte har en aning om vad som kommer dyka upp på tentan, det får man ta då och lita på den kunskap man skaffat på sig under dessa 3år. Det borde faktiskt gå!

På onsdag är det första praktikdagen på nya placeringen. Ska verkligen bli spännande och kul. Jag har höga förväntningar och hoppas att jag kommer trivas både på stället och med arbetsuppgifterna. Jag uppdaterar er i slutet av veckan, promise!

1 kommentarer

Rebecca

29 Mar 2016 16:04

Härligt! Kämpa på det sista!

Svar: Taack det ska jag! :D
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej