Header
Det är helt otroligt, nu är snart halva terminen avklarad. Det som återstår är sista veckan av närsjukvården. Uppdateringen har väl varit sisådär under denna VFU:n men faktum är att det inte finns så mycket att uppdatera er om. Dagarna ser oftast likadana ut och jag springer runt och gör det som är kul. Har varit med diabetessköterskan en dag, gått på lab då och då, varit med på BVC och även varit med på lite utbildningar som övrig personal går på som tex i spirometri. Jag trivs väldigt bra, ibland kan det bli lite drygt att spola öron och ta blodtryck men det är över lag helt okej. På onsdag är det slutbedömning och på torsdag är det examination. Jag tror det ska gå bra faktiskt.

Vi har även fått vårt första utskick med info om nästa kurs, VFU 4. Vi har fått veta när NKSE:n skrivs (15/4) och vilka veckor bedsiden görs (v.16/17). V.17 får vi dessutom en muntlig genomgång av NKSE:n. Jag börjar nästan bli lite nervös över både tentan och bedsiden. En farhåga är att det kommer jätte mycket olika frågor på tentan som vi inte gått igenom eller som man glömt och inte kan svara på. Och en annan farhåga är att jag får någon blackout på bedsiden och glömmer något jävligt basalt som att inte sätta på mig ett plastförkläde eller liknande. Ja, listan kan göras lång och jag skulle helst av allt vilja spola fram tiden så att både NKSE och bedside är färdiga men jag får vara så snäll och vänta på min tur (tiden kommer nog gå tillräckligt snabbt ändå). Fyfan vad nervös jag är, bokstavligt talat. Jag måste sluta skriva nu annars kommer detta bara bli ett långt, tråkigt "jag-är-livrädd-inlägg". 

Hur som haver så har jag så smått börjat förbereda mig inför bedsiden genom att läsa igenom vårdhandboken och alla dom momenten som kan tänkas komma. Jag får hoppas att det räcker och att jag inte får något helt ofrämmande när jag väl står där och ska ha någon hökande över mig. 

1 kommentarer

Izabella

24 Apr 2016 13:57

Vad är bedsidrn för något??

Svar: Det innebär att du har en granskare som går med dig under några timmar som bedömer hur du arbetar :)
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej