Header
Jag har börjat grunna lite på framtiden. Jag har som intention att jobba där jag tagit jobb nu i minst ett år, t.o.m lite längre då jag gärna vill ha betald semester nästa sommar. Sen funderar jag på att sluta hösten 2017 för att ge mig in i bemanningsvärlden istället. Inte permanent men kanske för ett halvår eller så över höst och vinter. Då får dem skicka mig vart dom vill i svergie (dem betalar ju boende och resor) och så tjäna in en hiskelig summa pengar för att sedan komma hem någon gång våren 2018 och därefter söka mig ett kommunjobb i den kommun jag bor i. 

Jag vet inte om detta är så lyckat egentligen men jag känner att om det är någon gång i livet som det faktiskt passar en att ta ett bemanningsjobb så är det ju medans man är ung och fri och då kanske man inte ska dra på det för länge tänker jag.. Och över sommaren vill man ju vara hemma så hösten -17 känns passande. Och anledningen till varför jag är sugen på bemmaning är dels såklart för pengarna men också givetvis för erfarenheten. Att få komma runt i olika verksamheter och testa sig själv och utvecklas. Man får nog mer skinn på näsan och kan bättre tala för sig. Dessutom blir man mångfasetterad med tanke på att man får se många olika saker. Detta är såklart bara tanke och det är nog svårare att faktiskt göra verklighet av det men man får väl lov att grunna känner jag så det tänker jag fortsätta göra!

2 kommentarer

Blivandeanessk

26 May 2016 20:41

Personligen hoppas jag inte det finns ett behov av bemanningsföretag 2017, men det är nog en utopi. =)

Innan jag började plugga till ssk så kände jag precis som dig, att jag vill åka runt (förslagsvis norge) och arbeta för att tjäna pengar. Men så började jag plugga och flyttade som sagt 100 mil söderut. Jag har ju hunnit med att arbeta sen jag gick ur gymnasiet, och jag har varit ny på arbetsplatsen många gånger och sen arbetat där ett tag för att sedan söka nya äventyr. Nu när jag känner efter så känns det som att jag är less på den delen, nu vill jag plugga klart och bosätta mig samt få en stadig tillvaro i mitt liv. Kanske ändrar jag mig i framtiden och vill komma ut lite grann igen, det är ju omöjligt med en pendlingstjänst i norge t.ex.

Men jag tycker absolut att du ska testa på det om du känner för det. Det kan både vara positiv och negativt, men båda ger ovärderliga erfarenheter som hjälper en i sitt yrke. =)

Svar: Ja vi får väl se hur det blir helt enkelt :) Jag vet inte alls var jag är i livet då så att säga att det kommer bli så är nog att vara för entusiastisk men fundera och spåna kan man alltid göra :)
blivandessk.blogg.se

Blivandeanessk

26 May 2016 20:42

*Inte omöjligt med en pendlingstjänst i norge

Kommentera

Publiceras ej