Header
Idag var det dags för seminarium igen. Det var ett ganska kort seminarium och faktum är att det kändes ganska överflödigt. Vi höll på i en timma och en kvart och det vi gjorde var att lyssna på ett inspelat samtal och sedan reflekterade över vad som sas. Det var egentligen ett seminarium som kunde skippats. Vi kunde fått lyssnat på samtalet och reflekterat kring det på en lektion istället. Men men, nu är det överstökat iaf. 

Efter seminariet så träffades vi i grupp och skrev på abstraktet. Vi blev faktiskt klara och det som nu är kvar är att organisera och planera ihop en presentation/redovisning som vi ska ha nästa vecka. Jag hoppas och ber till gudarna att vår lite halv tjaskiga lärare gillar det vi skrivit och godkänner oss! Vet inte hur tiden ska räcka till för en komplettering annars. Men men, den dagen den sorgen. 
Oavsett vad så är det examen nästa vecka :D 

2 kommentarer

blivandeanessk.blogg.se

25 May 2016 09:02

Den där kursen verkar inte sådär superspännande, eller ja ämnet är ju jätteintressant men hur du har förklarat upplägget känns mindre intressant. Har du lärt dig nånting matnyttigt?

Har du hört något från de som läser smärta eller nutrition?

Svar: Ja jag har lärt mig rättså mycket ändå tycker jag. När PKT var på föreläsning fick vi med oss jätte mycket matnyttigt och vissa av lärarens föreläsningar har också haft en del bra innehåll. Annars tror jag att det mesta man har lärt sig i denna kursen är det man själv har läst, vilket i sig inte är fel såklart. Det som dragit ner kursen är faktiskt läraren. Hon är rättså fyrkantig, inte särskilt tillmötesgående och är väldigt hård. Sen är hon givetvis väldigt kompetent men det som hon säger är oftast ganska rörigt och hon har inte alltid koll på vad hon redan gått igenom.. Är osäker på vad jag tycker om kursen över lag faktiskt.
blivandessk.blogg.se

Emelie

25 May 2016 11:21

Hej!
Innan ni sökte vilken valbar kurs ni ville läsa, kom det ut någon information om på vilken studieort den kommer att hålla till? Förstår givetvis att val av kurs är det viktigaste och inte studieorten.

Svar: Japp det visste vi redan innan :) Fanns bara en kurs som gick på samma högskola som jag :)
blivandessk.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej