Header
Vår första uppgift i denna kurs är att se en film med anhörig perspektivet i palliativ vård. Vi har valt ut en film och jag har idag sett halva och suttit och antecknat samtidigt. Jag gillar verkligen sånna typer av filmer. Det ger en perspektiv och man förstår vissa saker lättare när det skildras i just film. Att läsa blir ju ibland rättså opersonligt och fångar kanske inte alltid känslor och upplevelser lika bra. Till denna uppgift ska vi svara på en del frågor kring filmen om etiska dilemman och budskap som ges. Sen ska vi även koppla den till tre olika (tråkiga) filosofer. Det tänkte jag göra i slutet av denna vecka när jag sett klart filmen. Imorgon har vi en föreläsning på em om kommunikation och mötet med anhöriga, ska bli intressant! 

5 kommentarer

Anonym

03 May 2016 16:51

Kan rekommendera denna sida också http://www.betaniastiftelsen.nu/profilomraden/palliativ-vard/ ;-)

Svar: Tackar! :)
blivandessk.blogg.se

Anonym

03 May 2016 16:52

Funkar tydligen aldrig att skicka som inloggad via telefonen. :P

blivandeanessk.blogg.se

03 May 2016 16:53

Och tydligen var jag inte vaken nog att klicka på rätt nu heller. Haha, sorry för spam.

Louise

06 May 2016 17:22

Ååh, jag förstår inte att jag inte hittade din blogg förens nu! Pluggar på Högskolan i Halmastad, studieort Varberg till Sjuksköterska. Har precis (om fem veckor) läst mitt första år, och tycker det är riktigt roligt!

Svar: Åh vad kul att du hittade hit nudå! :D hoppas du trivs bra i varberg!
blivandessk.blogg.se

Robertsmica

19 Sep 2022 10:23

Urgent assistance in obtaining high-quality and anonymous PCR from all over the world! High-quality documents all over the world at affordable prices and in the shortest possible time! We will help you get the document within 30-60 minutes without queues. A document with a qr code. The document contains a working cr code with patient and clinic data.Complete anonymity of data. Complete anonymity during registration. We guarantee quality and low prices.

Complete anonymity during registration. We guarantee quality and low prices.

Kommentera

Publiceras ej